Denní program (od 16.9.2024)
7:00 – 9:00 hod. příchod dětí, volná hra, hygiena
9:00 – 9:30 hod. ranní kruh, přivítání, řízená činnost
9:30 – 9:45 hod. hygiena, příprava na svačinu, svačina
9:45 – 10:45 hod. pobyt venku
10:45 – 11:00 hod. hygiena, příprava na oběd
11:00 – 11:30 hod. oběd
11:30 – 12:00 hod. hygiena, příprava na spánek/odpočinek
11:30 – 12:30 hod. odchod dětí
12:00 – 14:00 hod. polední klid, spánek dětí
14:00 – 14:30 hod. hygiena, odpolední svačina
14:30 – 17:00 hod. volná hra, pobyt venku, odchod dětí
Denní program koresponduje s harmonogramem roku, který je uveden v dokumentu „Plán výchovy a péče“. Zde naleznete tematické okruhy rozdělené dle ročních obdobích a českých tradic. Konkrétní téma z okruhu je podrobně zpracováváno v týdenních plánech, které tvoří pečující osoby a podléhají kontrole ředitelky dětských skupin. Týdenní plán obsahuje rozumovou, jazykovou, kreativní, tělovýchovnou, hudební a literární složku. Vzhledem k našemu cíli vytvářet dětem příjemné, pohodové a respektující prostředí, jsou aktivity fluidně rozvrženy do týdne tak, aby reagovaly na náladu kolektivu, ale i jeho aktuální složení a potřeby. O plnění programu a aktivitách dětí v daném týdnu informujeme rodiče prostřednictvím newsletteru. Pro představu zde přikládáme malou ukázku jednoho z nich:
„Vážení a milí rodiče,
po týdnu se vám hlásíme prostřednictvím newsletteru. Uplynulý týden se nesl v tématu „Nasedat a jedeme“. S dětmi jsme si povídali o tom, jakými prostředky se můžeme přemisťovat. Probírali jsme běžné i netradiční dopravní prostředky, jako je auto, autobus, tramvaj, metro, vlak, letadlo, loď, kolo, koloběžka, motorka, nebo balón. Sdíleli jsme zážitky, kdo jaký dopravní prostředek použil, a učili jsme se je poznat podle jejich zvuku. Jaké dopravní prostředky plují, jezdí, po čem jezdí, a jak vypadají na obrázcích. Také jsme probírali bezpečnost v dopravě.
Pro děti byly připraveny pracovní grafomotorické listy a omalovánky s danou tématikou.
Naučili jsme se novou básničku Letadlo: „Letí, letí, letadlo, pozor, aby nespadlo. Vyletělo mezi mráčky, pozdravilo všechny ptáčky. Obletělo celý svět, vrátilo se na zem zpět.“.
Ve výtvarné a pracovní chvilce děti vyrobily létající balóny pomocí akvarelových barev nanášených nafukovacím balónkem. Do balónu děti poté nalepily vlastní fotku. Také jsme vyrobili mašinku, do které každé dítě prstovými barvami vybarvilo svůj vagónek vlastní vybranou barvou. Starší děti samostatně kreslily koloběžku s říkankou.
V tělovýchovných činnostech si děti protahovaly celé tělo pomocí her, cvičení, a písniček s pohybem. Naučili jsme se také novou říkanku doprovázenou pohybem – Semafor. „Pan semafor u kraje, rozhlíží se do kraje. I když prší, i když leje, rozhlíží se, co se děje. Dává pozor veliký, na kabátě 3 barevné knoflíky. Sotva blikne červená, roztahuje ramena. Říká pozor! Musíš stát! Do silnice nevbíhat! Žlutý knoflík kabátu, blikne auto do startu. Všichni známe semaforu knoflíky, zelená dá do pohybu auta, kluky, holčičky.“
Poslechli a naučili jsme se písničky „Semafor“ a „Náš vláček“.
Děti také hádaly hádanky o dopravních prostředcích. „